Stypendia naukowe i sportowe

19 czerwca 2015 roku odbyło się posiedzenie komisji stypendialnej działającej przy Gimnazjum nr 2 im. Papieża Jana Pawła II w Tomaszowie Lubelskim. Po wnikliwym rozpatrzeniu podań komisja postanowiła pozytywnie zaopiniować 55 wniosków.

Stypendia za wyniki w nauce otrzymało 36 uczniów i są to:

Dobrze napisaliśmy egzaminy gimnazjalne

Od 19 VI 2015 r. dostępne są w Internecie wyniki egzaminów gimnazjalnych. Nasza szkoła jak co roku trzyma fason. Trzecioklasiści naprawdę dobrze napisali egzaminy ze wszystkich przedmiotów. Poniżej zamieszczamy dane pokazujące średnie wyniki naszego gimnazjum oraz gminy, powiatu i województwa.

Jeśli ktoś zastanawia się, do jakiego gimnazjum posłać swoje dziecko, niech przeanalizuje wyniki egzaminów. Liczby mówią same za siebie...

Część

23,1

57,7

Wycieczka do Warszawy

29 maja wybraliśmy się na wycieczkę do naszej pięknej stolicy. Droga, którą przebyliśmy, była wprawdzie długa, ale niewątpliwie przyjemna.
            W naszym planie było wiele atrakcji, ale jedna z nich szczególnie przypadła nam do gustu, a mianowicie spacer ulicami Warszawy. Wszyscy założyliśmy wygodne i przewiewne ubrania, gdyż pogoda nam dopisywała i wyruszyliśmy. Po drodze „zahaczaliśmy” o różne zabytki. Sami dla siebie byliśmy przewodnikami. Bardzo podobała mi się wypowiedź koleżanki ze starszej klasy na temat pomnika Małego Powstańca. Ja miałam za zadanie opisać Uniwersytet Warszawski. Chodziliśmy po mieście dość długo, aż w pewnym momencie lekko się zagubiliśmy. Ale dzięki naszym wychowawcom już po kilkunastu minutach odnaleźliśmy drogę. Dotarliśmy do Grobu Nieznanego Żołnierza. Z podziwem przyglądałam się, jak dwóch żołnierzy stoi praktycznie bez ruchu. Bardzo ich za to podziwiam. Na tablicy umieszczonej na jednej ze ścian odnaleźliśmy nazwę naszego miasta. Była to tablica podająca najważniejsze bitwy rozegrane w Polsce. Następnie przeszliśmy do wielkiej galerii - Złotych Tarasów. Spędziliśmy tam trochę czasu i powiedzmy szczerze, widok tylu sklepów wywoływał uśmiech na twarzach wielu dziewczyn. Gdy wyszliśmy z galerii obładowani naszymi zakupami, ruszyliśmy do autokaru. Wszyscy byliśmy zadowoleni, aż w pewnym momencie zaczął padać deszcz. Był to bardzo przyjemny deszczyk, dlatego nikt nie załamał się z powodu popsucia pogody. Wszyscy zmęczeni, lecz zadowoleni usiedliśmy wygodnie na swoich fotelach. Przed nami zostało jeszcze tylko kilka godzin jazdy i powrót do domu. Tak długim spacerem nauczyciele dali nam niezły wycisk.
            Cała wycieczka bardzo mi się podobała. Nawet jeśli ktoś już był w Warszawie, to zachęcam do ponownego odwiedzenia stolicy, która ciągle się zmienia.

IV EDYCJA MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU JĘZYKOWEGO I LIGA JĘZYKOWA DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW

Dnia 12.06.2015 w Gimnazjum nr 1 im. Orląt Lwowskich w Tomaszowie Lubelskim odbył się finał IV edycji Międzynarodowego Konkursu Językowego I Liga Językowa dla szkół podstawowych i gimnazjów.

Do III etapu  ( finału ) tego konkursu zakwalifikowały się trzy uczennice naszego Gimnazjum : Dominika Fedczyszyn i Aleksandra Petela z klasy II E oraz Kamila Chelińska z klasy III B.

Kraków – Oświęcim - Zakopane

W dniach 28-29 maja uczniowie z klasy III b, II a oraz I e byli na wycieczce szkolnej. Zaplanowali odwiedzenie  Krakowa,  Oświęcimia i Zakopanego.

W czwartek (28 maja) o godzinie 6:00 rozpoczął się nasz wyjazd. Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy, było Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, dokąd dotarliśmy w godzinach południowych. Następnie przeszliśmy pieszo do Ogrodu Doświadczeń. Gdy poznaliśmy już wszystkie tajniki fizyki, ponownie wsiedliśmy do autokaru, by udać się do Oświęcimia. Tam udaliśmy się do Muzeum Auschwitz - Birkenau, zespołu niemieckich obozów koncentracyjnych z okresu II wojny światowej. Bardzo szczegółowo poznaliśmy losy ludzi, którzy tam trafiali. Oba obozy to najbardziej smutne i straszne miejsca, jakie kiedykolwiek widzieliśmy. Po kilku godzinach zwiedzania udaliśmy się do internatu prowadzonego przez księży salezjanów, gdzie spędziliśmy noc.

Z samego rana 29 maja, zaraz po śniadaniu, pojechaliśmy do Zakopanego. Tam górskim szlakiem udaliśmy się nad Czarny Staw Gąsienicowy. Mimo długiej i wyczerpującej drogi szczęśliwi dotarliśmy na miejsce. Krajobraz jest tam nieziemski, a powietrze i woda krystalicznie czyste. Po tej męczącej wyprawie przeszliśmy się dla relaksu po Krupówkach. Po pełnym wrażeń dniu ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Kto nie był, niech żałuje.

Szaleństwo w Krakowie

W dniach 1 – 3 czerwca 2015 roku 49 uczniów i 4 wychowawców z naszej szkoły pojechało na wycieczkę do Krakowa. Zwiedziliśmy:

1. Kopalnię Soli w Bochni,

2. Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema,

3. Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach,

4. Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha ,

5. Muzeum Lotnictwa Polskiego,

6. Muzeum Inżynierii Miejskiej,

7. Centrum Jana Pawła II w Łagiewnikach,

8. Skałki Twardowskiego i zalew w Zakrzówku (dawny kamieniołom, w którym pracował  Karol Wojtyła podczas II wojny światowej)

9. Rynek Główny w Krakowie.

Oprócz zwiedzania mieliśmy również inne przyjemności: szaleństwo w parku wodnym, zakwasy ze śmiechu w Teatrze Bagatela na sztuce „MAY DAY 2” oraz zakupy w Galerii Krakowskiej. Działo się bardzo dużo, z trudem łapaliśmy oddech.

Kraków nas oczarował, pokazał wiele intrygujących i niecodziennych twarzy. Jesteśmy pod wrażeniem uroku i atrakcji królewskiego grodu. Popatrzcie na nasze zdjęcia.

„Jak długo na Wawelu...”

W dniach 11 – 13 maja 2015 r. uczniowie klasy I d i I b wybrali się na wycieczkę do Krakowa i Bochni. Pogoda dopisała, więc można było zwiedzić wiele ciekawych i zabytkowych miejsc wspaniałego Krakowa.

Uczniowie wybrali się na Kazimierz – spacerowali po dawnej dzielnicy żydowskiej, zwiedzili synagogę. Byli, oczywiście, na Wawelu, gdzie zobaczyli arkadowy dziedziniec zamku, katedrę koronacyjną królów polskich, groby królewskie, dotykali na szczęście serca dzwonu Zygmunta. Odwiedzili Muzeum Lotnictwa Polskiego, tam weszli np. do śmigłowca, którym latał św. Jan Paweł II. Gimnazjaliści spacerowali po Rynku i odchodzących od niego ulicach, podziwiali ołtarz Wita Stwosza w kościele Mariackim. Wybrali się do Teatru Groteski na „Powrót Odyseusza”. Dali się uwieść atrakcjom w Ogrodzie Doświadczeń i w Muzeum Inżynierii Miejskiej. Ostatniego dnia zwiedzili kopalnię soli w Bochni, gdzie ogromne wrażenie zrobiły na nich unikatowe komory solne, wykute w soli kaplice i niezwykła zjeżdżalnia, którą jedzie się wiele metrów pod ziemię.

Po wycieczce wszyscy czuli zmęczenie, ale wrażeń ta niezwykła wyprawa dostarczyła młodym gimnazjalistom na długo.

Rozdanie nagród

26 V 2015 r. w naszym gimnazjum odbyło się oficjalne podsumowanie IV edycji Powiatowego Konkursu Literackiego. W tym roku konkurs przebiegał pod hasłem „Zainspirowała mnie Biblia”. Gimnazjaliści pisali głównie opowiadania, w których wykorzystywali wybrane przez siebie motywy biblijne, niektórzy czynili to w naprawdę oryginalny sposób. Kilka najciekawszych prac można przeczytać na stronie internetowej szkoły.

Czytaj więcej...

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.